2016, septembrie-noiembrie, Tele-City – Artist asociat.

Proiectul propriu-zis s-a derulat în două etape de câte două săptămâni, în fiecare etapă fiind implicate simultan câte două oraşe diferite din România: Buzău-Iaşi şi Braşov-Brăila. În ceea ce priveşte oraşul nostru, la proiect au participat 27 de elevi de gimnaziu şi liceu de la  Colegiul “Bălcescu”, ei fiind ajutaţi în realizarea performance-urilor de regizori, actori, dramartugi, Coorodonatorul pe plan local a fost prof. Florentina Andronache, de la “Bălcescu”.

O etapă importantă pentru elevii brăileni a avut loc joi, 27 octombrie, când au mers în 25 de locuri semnificative ale oraşului şi le-au prezentat live elevilor braşoveni lucruri interesante despre Colegiul Naţional “Nicolae Bălcescu”, Parcul Monument, Sala Danubius, Fluviul Dunărea, Castelul de apă, Grădina Publică, Casa memorială “Panait Istrati”, Strada Regală, Muzeul “Carol I”, Fântâna cinetică, Biblioteca Judeţeană “Panait Istrati”, Centrul Cultural “Nicăpetre”, Ceasul din Piaţa Traian sau Teatrul “Maria Filotii”.

“Prin proiectul acesta am vrut să educăm elevii să utilizeze telefonul mobil în scop educativ. Copiii s-au documentat, apoi au creat filmuleţe de 20 de minute, au învăţat elemente de regie, de exprimare şi de dicţie, reuşind astfel să prezinte colegiulor din Braşov cele mai frumoase locuri din oraşul nostru într-un mod plăcut, incitant, inedit”, ne-a spus prof. coord. Florentina Andronache. Liliana Nistor, aici: http://obiectivbr.ro/content/

 

„Tele-City” este un proiect cultural organizat de Teatrul „George Ciprian” și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Pentru prima dată în România, artiști profesioniști și neprofesioniști – elevi și profesorii lor – au participat la realizarea unor performance-uri: spectacole live ce vor pot fi urmărite online pe YouTube Live și pe pagina de Facebook Tele-City.

Îndemnați să observe atent propriul oraș și să exploreze spațiul public, elevii au intrat într-o relație mai prietenească cu mediul în care trăiesc. Elevii au fost îndemnați să nu aleagă în traseul lor doar obiective turistice, ci și spații care intră în „geografia” lor personală. Comunicarea cu publicul devine, astfel, mai caldă, mai apropiată, deși performerii și publicul se află la sute de kilometri distanță – un prim beneficiu educativ al proiectului. Mai mult, lucrând la performance-uri, elevii își educă ochiul și simțul estetic.

Proiectul „Tele-City” are o importantă componentă de cercetare în câmpul artelor performative și în pedagogie. Temele acestei cercetări sunt: 1) valoarea pedagogică a artei bazate pe tehnologie; 2) principiile de construcție și de funcționare a performance-ului telematic participativ. Cercetarea este practică, nu doar teoretică, și se va finaliza prin scrierea și publicarea volumului „Tele-City”, ce va conține rezultatele studiului. Volumul va fi lansat în cadrul conferinței de diseminare a proiectului pe data de 15 noiembrie.